هرچند کل ما بارها و بارها با کاشی و سرامیک تصادف داشته‌ایم و یا در خانه و محل شغل خود از آنها کاربرد کرده‌ایم اما خیلی از ما تفاوت‌های کاشی و سرامیک را به نکویی نمی‌دانیم. در این متن اختصار سعی می‌کنم فرق‌های بین این دو محصول را بیان کنم.

ک تکه کاشی از دو قسمت برپایی می‌شود:

۱- تقسیم سفالی که قسمت اصلی و استخوان‌بندی کاشی را ساختن می‌دهد.

۲- لعاب کاشی که ماده‌ای شیشه‌ای است و روی دسته سفالی پیمان می‌گیرد.

عقیده ساختار کیمیایی به تمامی موادی که از مخلوط خاک رس ایفا با ماسه و فلدسپار در دمای بالا بدست می‌آیند و توسط توده شیشه مانندی انسجام پیدا می‌کنند، سخت و غیر قابل حل در حلال‌ها می‌شوند و تقریبا  گداز ناپذیر می‌شوند، سرامیک می‌گویند. ولی معمولا در گویش تودگانه به کاشی‌هایی که روی دیوار کار می‌شود «کاشی» و به کاشی‌هایی که در کف ساختمان پیشه می‌شود «سرامیک» می‌گویند. به راستی به کاشی‌ای که لعاب رویش از جنس سرامیک باشد، در بازار کاشی سرامیکی یا سرامیک گفته می‌شود.

تفاوت اصلی کاشی با سرامیک در میزان استحکام آن است. کاشی به علت ظرافت بیشتر و وزن پرس کمتر در بدنه کار می‌شود اما سرامیک به علت پرس سنگین‌تر و استوار بالاتر در کف پیشه می‌شود.

مقاومت کاشی در مساوی فشار، برودت و گرما کم است و برای محیط‌های بسته و دیوارهایی که از پشت نم ندارند استفاده می‌شود. کاشی به خاطر درصد جذب آب فوقانی که نسبت به سرامیک دارد برای پیشه کردن بر روی حصار و ارتفاع پسندیده و راحت‌تر است.

مقاومت سرامیک در برابر فشار، سرما و گرمای شدید و رطوبت نسبت به کاشی بیشتر است و به همین انگیزه برای کف استعمال دارند. اما گونه خاصی از سرامیک به نام پرسلان را می‎توان در محیط‌های باز نیز استفاده کرد. جذب آب سرامیک زیاد کم و پرسلان در حدود صفر است. به همین علت بهره‌گیری آنها بر روی بارو و ارتفاع پیشه بسیار سختی است.

پس با توجه به استعمال مورد عقیده خود، در برگزیدن کاشی و سرامیک برای دقت کنید.


کاشی سرامیک کاشی ,سرامیک ,می‌شود ,پیشه ,پیشه می‌شود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت رسمی سهیل اس اچ اینجا همه چی هست بهترین های شیراز پزشکی های ناز |سایت آموزشی،سرگرمی|دانلودکتاب|داستان،رمان|عکس،کلیپ|حل جدول|تعبیرخواب|بهترین سایت ایرانی|کلیک کن دانلود کلیپ جدید ارشدی ها